EVROmat je jedním z největších českých výrobců a prodejců stavebního materiálu. Má miliardový obrat a na patnáct set zákazníků, především stavebních firem. Motivační program EVROfest byl promyšleným systémem, jak s těmito zákazníky komunikovat. Naše sofistikované řešení dovedlo analyzovat jejich chování a na základě toho k nim přistupovat – nabízet preferované informace, výzvy a akční nabídky ušité na míru skutečným potřebám obchodního partnera.
Zákazníci nezařazení do programu +1 %
Zákazníci zařazení do programu +35 %
Zákazníci nezařazení do programu +6,6 %
Zákazníci zařazení do programu +42,6 %
Motivační program jsme od začátku koncipovali jako funkční a atraktivní nástroj pro obchodní zástupce společnosti EVROmat. Chtěli jsme, aby se vybrané odměny staly silnou motivací pro registraci. Proto jsme zajistili široký sortiment benefitů, který jsme pravidelně obměňovali. Stálou nabídku jsme navíc rozšiřovali o časově omezené akce podle aktuálních trendů i ročních období. Odměny, které si zákazníci z katalogu vybrali, jsme zajistili u nasmlouvaných dodavatelů a doručili, kam bylo potřeba.
Připravili jsme vizuální styl programu, který jsme následně promítli do grafické podoby všech výstupů – portálu EVROfestu, tištěného katalogu odměn nebo newsletterů s novinkami a akcemi. Připravili jsme také sadu propagačních letáků, magnety na auta, vyrobit jsme nechali POS materiály v podobě roll-upů, bannerů nebo podlahových samolepek.
Spolu se spuštěním programu bylo klíčové efektivně oslovit zákazníky EVROmatu. To byla úloha pro obchodní zástupce společnosti. Mohli se však opřít o řadu komunikačních nástrojů, které jsme pro ně připravili. „OZeťáci“ vzali tuhle výzvu za svou a už během prvních tří měsíců se jim podařilo pro registraci do programu získat nejen polovinu dosavadních zákazníků firmy, ale také řadu nových. I zde se ukázalo, jak důležitá je aktivní role klienta při přípravách a nastavování parametrů programu.
Vstupní branou do Nekonečného festivalu odměn byl internetový portál. Obsahoval katalog, vysvětloval pravidla věrnostního programu a umožňoval přihlášení do personalizované sekce. Díky kalkulačce odměn si zákazník mohl jednoduše zjistit, kolik EVROšů získá za nákup zboží u EVROmatu a jak se dostat ke své vytoužené odměně. Vyladit poměr mezi výší útraty a počtem získaných věrnostních bodů byla pro nás a kolegy z EVROmatu jedna z největších výzev.
Klienty registrované v programu jsme pravidelně kontaktovali. Využívali jsme e-mailing, SMS zprávy i klasickou poštu. Dostávali od nás informace o novinkách v programu a newslettery s akčními nabídkami. Díky vlastnímu CRM systému, do kterého měl klient neomezený přístup, jsme dokázali komunikaci cílit na vybrané segmenty zákazníků a zprávy personalizovat.
Na jaře 2020 jsme odstartovali další ročník programu s novým vizuálem. Ten původní jsme nahradili variabilnějším systémem, který bude bližší zákazníkům i klientovi. Retro styl odkazoval na reklamy ze 30. let minulého století. Elegantní krásky a filmové hvězdy se tehdy usmívaly z letáků a plakátů, ať už držely láhev s limonádou nebo poslední model vysavače…
EVROfest je pro nás naprosto unikátním nástrojem, který napomohl zlepšení obchodních výsledků firmy. Současně umožňuje dlouhodobé budování užších vztahů s našimi partnery. Odměny, které si vybírají, nám pak odhalují jejich záliby a přání. To jsou pro každého obchodníka zásadní momenty, z nichž plyne i naše neskrývaná spokojenost s výsledky programu.
Ing. Vít Hroch, předseda představenstva společnosti EVROmat, a.s.
Rádi za vámi přijedeme a představíme všechny výhody, které tak získáte.